tisdag 27 oktober 2009

Och så idag..

i OBSERVERA;
- KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!

...och så idag inträffade en utav mina fasor på våran lunchpromenad!!

Ute i skogen går jag, Aramis springer glatt lös och rejsar i nysnön. Jag tar tillfället i akt och springer och gömmer mig bakom en gran, kanske går det en halvminut då han ganska genast finner mig. Vi fortsätter vår vandring då jag får en ridé om att träna liter. Jag kallar in honom att sitta fot, böjer mig för att berömma och då - en otroligt vedervärdig arom når mina luktceller. Jag förstår ganska så snart att Aramis har kalasat bajs, människobajs x. Jag som har någon form av fobi när det kommer till just mänsklig avföring struntar i träningen och går vidare, känner att jag inte vill gå hem (U jag vill inte ha med mig något bajsmonster innanför min ytterdörr!). Jag kastar snöbollar åt honom i tanken att han ska rensa munnen litet. Vi går slutligen tillbaka hemåt då jag ser toalettpapper med mera nära inpå vart jag sprang och gömde mig, förbannat (JÄ*LA så vedervärdigt!#73%!!).Aramis kommer nära inpå mig och jag känner åter aromen varpå jag kastar upp tills det slutligen endast återstår en brungrön kulör av galla ur mitt innanmäteh. Ångest rent ut sagt, men enbart för mig då "Misse" visar sig vara dagen till ära riktigt lycklig och salig över nysnön som kommit.

Nu är vi hemma efter en riktigt lång promenad. Aramis är tvättad och hans mun är spolad, så även hans halsband och kopplet@. Jag har även sanerat mig själv och hoppas nu att varenda mikroskopiskt lilla partikel av avföring numer är långt borta. I och med detta är jag helt slut. Borde egentligen vara ä hungrig men tack vare omständigheterna är jag det inte. Ska nog lägga mig och vila istället så kanske man får litet perspektiv på sakens!

Tack för mig! }

5 kommentarer:

  1. Men det var väl SKITkul!!!
    Kramar från syrran

    SvaraRadera
  2. Lider med dig...men det är faktiskt ännu värre när de vill rulla sig i det - den doften går banne mig inte att tvätta bort, jag har försökt...tre shamponeringar varav det sista med eucalyptusdoft fick hundstackaren genomlida!

    Lider litet med Aramis också - spolat ur munnen...hoppas han slapp tvålen och toaborsten i alla fall :)

    Annika och Imsan

    SvaraRadera
  3. Aj aj det låter som en riktigt skräckfilm..........:( Våra små vänner är så otroligt "duktiga" på att smaka på allt och just detta "elände" brukar ju vara intressant både att rulla sig i och äta av..........vad det nu kan bero på?

    Lider med dig - vet hur känslig du är.....

    Vila nu så får du lägga det bakom dig sen!!

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  4. Fy vad äckligt, tyvärr har vi o våra hundar inte alltid samma åsikt om vad som är en delikat måltid.Hade varit bra om människor haft bajspåsar med o plockat upp o slängt sin skit nån annanstans.Hoppas han doftar ok i päls o mun igen. Hans mamma tycker att man ska parfymera sig med skit, vi har haft ett antal diskussioner o även duschningar i detta fall. Krama honom från oss.

    SvaraRadera
  5. Iza har varit inne på samma spår.... Fy farao vad det är äckligt. Jag försökte inbilla mig att det var hundskit, men långt bak i huvudet så sa mig något att detta var inte hundbajs... det var från tvåbenta. Kan inte folk gå på toaletten innan de går ut, eller som föregående talare sa ha bajspåse med sig...

    SvaraRadera

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.