söndag 15 november 2009

Plusgrader och sena nätter.

En härlig helg har passerat. Har vart skönt väder ute och det har blivit härliga promenader, idag har temperaturen tillochmed varit på plusskalan. Igår har vi för första gången träffat på en skoter, eller rättare sagt två skotrar. Misse tittade intresserat, den andra skotern vi såg körde nästan över oss när vi promenerade ner mot kullen efter kärleksstigen, den vart han heller inte rädd för - fastän jag själv höll på att hoppa ur skinnet - för vad fan har de på gångstigar att göra? ska dock inte säga att Misse är stencool, idag var grannens bil nämligen jättefarlig, den stod parkerad och var tyst och snäll - men Aramis anade minsann ugglor i mossen och raggade och talade om att han minsann såg den, med stora ord! Jaa dessa vovvar! Idag har jag dagen till ära bakat eget hundgodis efter inspiration från Annika, fick även lite hjälp av henne med recept och så. Var lite orolig att jag skulle misslyckas (som vanligt då!), men nu har jag två fulla byttor i skafferiet med "home made doggy snacks" som fick 10 poäng av Misse vid provsmakningen! Tack till Annika för inspiration och hjälp - mest tack får du från Misse förståss!
Så även ett Stort Grattis till er - Annika och Imsan som gjorde debut i lydnadsettan och blev uppflyttade idag!

De är så jäkla duktiga och ambitiösa, känns som om man ligger ljusår efter. Fast vi jobbar ju på och sysselsätter oss. Säger som jag alltid sagt; är inte alls säkert att jag kommer komma in på någon tävlingsplan. Visst skulle jag vilja, men jag har nog inte nerver eller tuffhet nog för att palla. Men kaaaaanske :)
Här kommer bildbevis på baket! Natti.



Falu rågrut??

4 kommentarer:

  1. Mmmm det där ser gott ut.............skicka receptet till mig så ska jag också prova.
    Angående skotrar på promenadstigen - det är verkligen någonting som är livsfarligt för de chansar och så kommer dom i 140, ja vi har också varit tvungen att kasta oss ut i snödrivorna för att inte bli påkörda......undrar vad polisen i gällivare har tänkt göra åt detta problem för det är ju inte första året som det händer utan snarare tionde...:(

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  2. mailar det nu, kopierar Annikas recept så får du det:)

    Jo precis, kände mig som en riktig surhagga, men vafan dom har verkligen ingenting på gångstigarna att göra, fick flashback från när man var ute och red efter ridstigen och de kom körandes med crossar - man trodde att hästen skulle hoppa ur skinnet! Det värsta är att det är ju ofta, iaf de vi mötte igår "snorungar" som kommer farandes och det vet man ju att de har ingen som helst koll på vad de sysslar med egentligen:(

    SvaraRadera
  3. Vissa saker glömmer man bort - allt är inte vitt och luddigt och mysigt med snön, det var ju de där bitarna också...skoterdårar, slask, isiga spår man inte vill få möte i...

    Himla skoj med baket, och visst är man spänd inför vovvens dom vid provsmakningen?

    Passa midjemåttet bara, Imsan har blivit aningens knubbig kan jag tycka... :)

    Annika och Imsan

    SvaraRadera
  4. ja, jag hade nog nästan blivit olycklig ifall han skulle ha ratat mitt underverk:))

    Men hellre ett kilo för mycket än tre för litet, då äre bara till att ut och röra på sig haha!

    SvaraRadera

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.