söndag 14 februari 2010

Vaccinering & Kastrering bokad.


12/3 - alltså en dag innan lillemans ettårsdag så ryker hela det manliga paketet och han blir vaccinerad på samma gång. Blir att resa till Kiruna, eftersom jag kastrerade min förra kille där och det gick så bra så känns det som om jag vill dit igen och har förtroende för veterinärerna där. Man är som man blev, och bra är väl det - oftast:)

I veckan då? Har varit på långpromenader och promenader i dragsele. Har tränat lite på att gå fint när man går lös och så vidare. Har varit underbart vårväder i helgen, sol och varmt så vi har varit ute. Idag följde Monica och vovvarna med oss och det var jättehärligt, vi stötte på renar i början av promenaden och Aramis tyckte att det var jätteintressant då han fick chansen att komma såpass nära inpå.

Har varit ute och tränat lite hundmöten två gånger denna vecka med en tjej som heter Lena som har en schäfertjej på två år (Puma heter hon). Hon har också precis som jag haft lite tjorvigt med hundmöten så vi bestämde oss för att träna på det tillsammans och det har gått över förväntan bra. Om än "Misse" har varit aningen stressad de två gånger som vi tränat tillsammans så har han ändå skött sig hyffsat bra.

Idag bjöd Monica oss på middag, Mig, Per, Marie-Louise och Christian - det var supergott. Vanlig mat är ju det bästa, lapplänsk husmanskost :) Monica är alltså hemma och på bättringsvägen - det känns ju skönt, hennes vovvar tyckte minsann att det var konstigt att morsan var borta och undrade vart hon hade tagit vägen. Hon har blivit väl utredd och det verkar som om de nu har fått rätsida på flera saker och jag håller tummarna och tårna - och tror nog att hon kommer må mycket bättre framöver.

Min uppfödare har nu skapat en hemsida som jag lägger upp som länk här: http://www.lequros.se/ - där finns bilder på mamma Candy och pappa Åbi, samt Aramis syskon. Syskonen är väldigt lika varandra tycker jag, om än brorsan är långhår så syns det tydligt att det är ur samma kull. Snygga vovvar!

Jaja, jag är tom i bollen och vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen. Idétorka med andra ord.

Nattinatt.

1 kommentar:

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.