måndag 8 februari 2010

Söndag och redan februari.

Smaskigt med morot.






Snart blir lilleman 11 månader och till veckan så ska jag ringa veterinären för att boka kastrering och 1-årsvaccininering samtidigt, vill ha tid den 10:e eller 12:e Mars nämligen - så det är bra att vara ute i tid så kanske man får någon utav de dagar som hade passat bäst.

I veckan då??

På Tisdag var vi på föreläsning ute på klubben, Åke Naalisvaara (stavning?) från F21 var och pratade om hundar och rädslor. Det var enligt mig en mycket bra föreläsning och han talade ett enkelt språk. Höll med om mycket och tycker att han hade förmågan att enkelt förklara så att man förstod. Timmarna flög fort och 21.30 var föreläsningen slut och man kände efteråt att man hade fått hjärnkontoret nyväckt:)

På Torsdag var vi ute hela gänget med vovvarna i dragsele och promenerade, var en kanondag och det känns som om det går bättre för var gång.

Igår var jag och Aramis med en kompis till mig på långpromenad - hela 2,5 timme eftersom det var strålande väder. Gick från kullen upp till Malmberget, snirklade litet där - sedan gick vi till Gällivare, in på stan och strosade för att slutligen gå hem till min kompis och dricka kaffe. Stötte nog på säkert 20-30 hundar under promenaden och dessutom en skoter och en slyngel som körde cross. Inte ett pip sa lilleman, han skötte sig utmärkt och bara det är ett tydligt bevis på att vår träning gått framåt.

Påväg hem sedan så ringde jag Monica - hon lät inte alls kry och hon berättade att hon låg på akuten. Så jag och Per åkte och hälsade på henne och hon berättade att hon fått kärlkramp vid lunch när hon och Marie-Louise varit ute med hundarna, varpå Marie-Louise hade skjutsat henne till lasarettet. Hon skulle inte få komma hem utan ska skickas till Sunderbyn på Måndag. Så på kvällen åkte jag till henne och donade lite med några "göran" som måste göras eftersom hon blir borta och inte får komma hem på några dagar. Hon åker alltså till Sunderbyn imorgon och jag gissar de kommer göra en ballongsprängning på henne eftersom det lutar mot att något kärl har stockat. Hon har inte alls mått bra. Och när jag tänker efter har det märks att hon varit sämre nu i vinter och speciellt de dagar som det har varit kallt. Christian, jag och Marie-Louise ska hjälpa henne med vovvarna och fåglarna tills dess att hon kommer hem.

Idag har jag varit ute med "Misse" i dragselen så han har fått jobba. Har endast varit -6 grader ute så det var jätteskönt. Har varit förbi Monica på akuten en sväng också och lämnat hennes necessär och hållt lite sällskap. Har just gjort klart pluggandet som jag som vanligt gör i sista sekund. Har bara haft en såndär fullproppad dag med än det ena, än det andra.


Imorgon är det Måndag igen - känns som Måndag och Fredag hela tiden. Aramis får vara hos farfar imorgon när jag är i skolan och så ska jag ut med Monicas vovvar vid 10-tiden. Men han klagar nog inte över det :)

Tänker på Monica och hoppas det går bra för henne imorgon.

Nattinatt.

1 kommentar:

  1. Oj då, dags för kniven på lilleman...men det är väl lika bra, mammas whippet var krypt, och när han var kring 10 år började den i buken växa, så då blev det plats på operationsbordet och båda kulorna bort. Tyvärr blir det ju dyrare när den ena stenen är uppe i buken, mer komplicerat tydligen, men hellre det och ha problemet ur världen. Tänk - då kan han få leka med löptikar också...inget ont som...

    Jag får hålla koll på din blogg nu för att höra hur det går för Monica, det är väl si och så med möjligheterna och orken att vara ute på internet för hennes del. Hoppas hon snart är tillbaka på era hundprommisar!

    Annika å Imsan

    SvaraRadera

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.