onsdag 27 januari 2010

Onsdag.

Det har kommit snö, mer snö - och ännu mera snö! Med andra ord så har det kommit så in i bomben med snö det senaste dygnet. Fast det är rätt varmt ute -6 så det är ju bra i alla fall.

Sedan sist så rullar det på med samma träning. Igår var vi (Jag, Monica och Marie-Louise) och promenerade upp efter kärleksstigen med sele och lina, jag hade till en början inte en utav mina bästa dagar och var nära på ett sammanbrott, men som tur är har man vänner som förstår och orkar med en ändå:) Några minuter senare var jag som mest brukar vara och det gick jättebra. Försöker reglera tempot på honom nu, för skulle jag ge honom fria tyglar så skulle han antingen dra ihjäl sig själv eller mig! Men det går jättebra och speciellt bra träning är det eftersom vi efter kärleksstigen möter på både människor och hundar. Efter kärleksstigen så for jag och Monica upp till Malmberget en kortis och promenerade av oss - det gick bra, men det blåste så in i norden så vi stack fort hem igen. For till Monica och Misse gick väl igenom hela leksaksartilleriet där, studerade pippifåglarna som hon har och fick sin stretching där. Monica gav mig lite tips på stretch-massageövningar.

Idag har vi haft "vilodag" - vilket var passande eftersom jag själv har varit ledig. Men självklart så har vi inte bara vilat utan vi var ute efter lunch och promenerade lugnt och stilla i kanske 40 minuter, sedan på kvällen fick han vara ute en bra stund och skotta gården med mig och"Moffa" och nu för en halvtimme sedan så kom vi hem från en halvtimmes kvällspromenad.

Här kommer en film från helgen, har funderat över huruvida jag ska lägga in den eller ej - ni förstår nog varför när ni ser den. Jag kan säga att jag önskar jag visste hur man tar bort ljudet. Men hursomhelt, här kommer den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.