onsdag 14 juli 2010

Det var en gång.....

Jag är ju bara en sådan som ofta reflekterar över hur fort tiden rusar. Kan inte hjälpa det. Och min teori är som sådan att när man till exempel är 5 år gammal så är ett år av ens liv en 1/5 av allt man ditintills har upplevt, alltså en ganska stor del. Sedan när man är 20 år är ju ett år bara en 1/20, när man är 50 blire alltså bara 1/50 och så vidare. Allt sätts ju i paritet med hur gammal man är och i relativitet till upplevelser. Alltså enkelt förklarat så upplever man att tiden rusar mer och mer ju äldre man blir. Jag kommer så väl ihåg tiden då ett sommarlov var en oändlighet, medan jag nu knappt hunnit göra hälften av vad jag planerat under sommaren, samtidigt som jag inser att snart knackar hösten på dörren!
Nog om det!

Vi har spårat och tränat en hel del ute på klubben senaste veckan. Har varit jättekul och vi gör framsteg inom vissa områden känner jag. I helgen reser vi till Kiruna/Kurravaara där vi ska kursa för samma tjej som vi kursade för i Maj. Känner mig riktigt peppad. Marie-Louise och Monica ska vara med på samma kurs. Kursen börjar egentligen på fredag, men eftersom jag jobbar - och Monica också så åker vi dit först på fredag eftermiddag.
Imorgon är det surströmming med tjejjorna på schemat, det vattnas i munnen bara jag tänker på det.
Tänka sig att för ganska exakt ett år sedan så var min lilla kille verkligen liten....herregud, kolla bara!

Stora öron.


Oskyldig och trött.



En törstig "bebis".

Det var allt för denna gång, nu är det godnatt!

4 kommentarer:

  1. Det är inte sant vad otroligt söt han är på korten - tänk att dom varit så här små.........och inte för så länge sen heller...:)

    Längtar också till helgen och hoppas verkligen att vädret nu håller sig så att vi kan vara ute riktigt mycket.

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  2. Men åhh vad man blir valpsjuk när man ser korten. Nog var det en mysig tid med flax-öronen, piraya-tänderna och lyckan när dom "råkade" pinka ute istället för på parkettgolvet...
    Om vi inte hinner synas innan, ha nu så kul på Carinas kurs :) Skulle gärna hakat på men finanserna räckte inte till denna gång. Fota mycket :)

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Nu har man äntligen landat efter helgens kursande. Både jag och Freja däckade kort efter hemkomsten igår kväll :)

    När du har tid och möjlighet får du som sagt jättegärna maila över lite bilder...
    annakohler03@yahoo.se

    /Anna & Freja

    SvaraRadera
  4. yes, så söta de var alla 4 o fortfarande är fast på ett annat sätt nu, o mycket go o envishet finns det i de här filurerna, kan bara säga att jag är 100 % nöjd med alla 4.

    SvaraRadera

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.