måndag 31 maj 2010

En vecka senare..

Kursen har gett mycket och öppnat upp för en massa tankar i min annars ganska så snurriga skalle. Den motsvarade alla förväntningar och mer därtill. På lördagskvällen for vi ut några stycken och lade spår, tänkte lägga ett motivationsspår åt lilleman, vilket inte alls var bra. Han gick upp i på tok för mycket stress - så fler sådana spår blir det inte av, nu vet vi det. Sen kan det ju säkerligen höra till saken att klockan var kväll och vi hade kursat hela dagen. Han var nog egentligen mer trött än tröttast. Men när man har en matte som inte alltid har hjärnan på rätt ställe så kan det bli så. Nåväl, ingen skada skedd. Kom hem efter 22 - kursen startade 9.00 på morgon - så jag kan lova att vi stupade i säng. På söndag, sista kursdagen tog vi det litet lugnare eftersom jag märkte han var ganska slut. Kursen slutade med en utvärdering och så fick vi alla träna på att marschera utan hund, vilket är nyttigt. Det gäller ju att ha kroppskontroll, och att hjälpa hunden förstå vändningar, svängar, stopp mm. Orkar inte detaljera mera utan det får räcka så:)
Länkar till mitt fotoalbum med lite kursbilder:

http://www.facebook.com/album.php?aid=219564&id=539180375&l=38c1174466

I veckan har det varit promenader, joggingturer, små lydnadspass och en tur till spårskogen med gänget. Han spårade jättefint. Lade ett ganska kort spår, för att jag ville få till en positiv minnesbild och det fick vi.

Annars har det varit en hel del plugg inför matteprovet jag hade i fredags. Imorgon är sista skoldagen och på tisdag börjar jag jobba.

Ikväll var vi ut med Per, Monica, Marie-Louise och Lena och tränade. Tror aldrig nästan att han har gått så bra ute på klubben som han gjorde idag. Så nu är vi sporrade båda två tror jag. Har beställt en klövjeväska som jag hoppas på ska komma snart. Tror han kommer gilla det och det är perfekt, för då kan han bära vattenflaskorna när vi beger oss ut på en joggingrunda eller en långprommis.
Härmed avrundar jag. Har säkert glömt att skriva in en massa saker vi gjort. Men det kommer mera. Vi har ju en heeel lååång sommar framför oss.

Nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.