fredag 25 september 2009

Lite slö med skriverierna..

...men det har varit annat som tagit fokus från bloggandet!

Hursomhelst, har spårat 2 gånger i veckan och det har gått rätt bra båda gångerna. Gissar jag måste ta tag i att träna apportering för att få honom att plocka upp apporten. Men jag har inte direkt några krav på honom än. Vi har kul och det är huvudsaken. Han har tagit sig till slutet och jag har släppt ut honom lite längre på linan då jag känt att det har varit bra drag, han har haft några tapp men rett ut dem själv lugnt och stilla. Han har börjat till att bli taggad på spåret nu och avger pipljud när selen åker fram. Selen på = nosen i backen, är så roligt att se att vi hittat något som vi båda tycker är roligt.


Annars har vi tränat litegrann, promenerat här och där och i skogen. Jag har klippt sönder ett gammalt påslakan och flätat en kamptrasa åt honom som han verkligen älskar! Kampen har det hänt mycket med senaste veckan och jag känner ordentligt med motstånd nu. Lägger in en film från kvällen (ni får ursäkta den slitna matten, för hon har endast sovit 2 timmar natten och hunnit med en heldagstripp till luleå och tillbaka.)


Senaste vikten jag tog för någon dag sedan var 33,8 kilo - är nog kanske lite för knubbig nu?
Well, på återseende!
Demon eller schäfer? :D

4 kommentarer:

  1. Oj oj vad fint det här ser ut då....:) Vilken fin kontakt och vilken kamp........kanon!!!

    Mycket kul att se, nu blir det kurs till helgen så får vi fortsätta träna...:):)

    Längtar efter att få träffas - det börjar bli för länge nu!!

    SvaraRadera
  2. Han måste vara hög, din kille, för han ser inte ut som 10 kg mer än Irra, men så var det ju två meter ben på några tidigare bilder också. Jättefin ser han ut :)

    SvaraRadera
  3. jo han är ju rätt hög...nu är det ett tag sedan jag mätt honom dock. Kan inte riktigt heller förstå vart kilona kommer ifrån, för dem syns inte något speciellt heller. Konstigt?!. :D

    SvaraRadera

Myspropp Nö1.

Myspropp Nö1.